۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۵۹۲۰۶۶
آیت الله مقتدایی:

هدف امروز دشمن ایجاد انشقاق بین روحانیت و ملت است| بهانه به دست دشمن ندهیم

هدف امروز دشمن ایجاد انشقاق بین روحانیت و ملت است| بهانه به دست دشمن ندهیم
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به توطئه دشمن علیه حوزه و انقلاب گفت: هدف دشمن، تضعیف روحانیت و ایجاد انشقاق و اختلاف بین ملت و روحانیت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در افتتاحیه اجلاس جامعه مدرسین که امروز در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، با بیان این‌که اقتدار و مقاومت نظام اسلامی با رهبری  امام راحل و رهبر معظم انقلاب حاصل شده است، اظهار داشت: ما هرجا مقاومت کرده‌ایم، پیروز شده و هرجا انفعالی برخورد کرده‌ایم، عقب افتاده‌ایم.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: انسان احساس می‌کند که آمادگی حداکثری دفاع از نظام اسلامی در سطوح مختلف ملت جوان، شجاع و ایثارگر حاصل شده است، همان‌طور که در جنگ تحمیلی ۸ ساله علیه ایران این آمادگی وجود داشت.

وی با تأکید بر آمادگی امروز ملت ایران در برابر توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی بیان کرد: اگر دشمن کوچکترین اشتباهی را مرتکب شود و دست از پا خطا کند، ملت ایران با همان کیفیت ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در برابر آن‌ها ایستادگی کرده و شکست مفتضحی بر او تحمیل خواهد کرد.

آیت الله مقتدایی با اشاره به وظایف روحانیت در برابر انقلاب اسلامی اظهار داشت: روحانیت نباید بهانه‌ای برای سوء استفاده در اختیار دشمنان اسلام قرار دهد، چراکه یکی از اهداف فعلی دشمن، تضعیف روحانیت و ایجاد انشقاق و اختلاف بین ملت و روحانیت است.

وی در ادامه ضمن انتقاد از مطالب بیان شده علیه حوزه علمیه در حوزه و دانشگاه بیان کرد: گاهی برخی افراد در حوزه یا دانشگاه، مطالبی علیه حوزه بیان کرده و غیرمنصفانه دستاورد‌های حوزه‌های علمیه را زیر سؤال برده و خدمات حوزه را نادیده می‌گیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که شورای نگهبان در حال جمع‌آوری و انتشار نظرات فقهی این شورا است، گفت: عمده نظرات فقهی شورای نگهبان، نظرات آیت الله صافی گلپایگانی است.

وی ادامه داد: منصفانه نیست که کسانی در دانشگاه، خروج آیت الله صافی گلپایگانی را به خاطر اختلاف با رهبر انقلاب بیان می‌کنند.

آیت الله مقتدایی بیان این‌که مطالب بیان شده در تریبون‌های حساس نظام اسلامی باید بر اساس فکر و تعقل و به صورت مستند گفته شود، اظهار داشت: دشمن امروز به دنبال گرفتن‌ ضعف‌هایی از نظام اسلامی است، از این رو نباید بهانه به دست دشمن داده شود.

وی با تأکید بر ساده‌زیستی روحانیت و مسؤولان انقلاب اسلامی گفت: هر روحانی که در یک منطقه صاحب نفوذ است و مردم به اعمال او نگاه می کنند، بایستی ساده زیستی را سرلوحه کار خود قرار دهد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت مردم برای پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: برخی رفتارهای علمای قدیم با مردم، بسیار اثر گذار بود و برای ما درس محسوب می‌شد، شما در جلسات خود، باید از غایبان در جلسه سراغ گرفته و نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام کنید، چراکه روحانی باید بین مردم، با مردم و همراه آنان بوده و دلسوز آن ها باشد تا موجب اعتماد مردم به روحانیت و سبب نفوذ کلام روحانیت شود.

وی افزود: روحانیت بایستی نسبت به ساده زیستی، اقتدار و نفوذ کلام خود حساس باشد، چراکه در صورت از بین رفتن قدرت روحانیت، سقوط حوزه حتمی خواهد بود./876/پ201/ق

ارسال نظرات